Jenis-Jenis Penyangkut Baju (Hangers)

 Setelah diselidik, saya mendapati terdapat 6 jenis hanger. Biasanya sais untuk hanger dewasa kira-kira 17 inci lebar manakala untuk kanak-kanak kira-kira 12 hingga 14 inci.


1.Hanger Plastik.
Hanger plastik biasanya terdapat dalam plastik putih, hitam atau jelas. Kualiti akan berlangsung dari ringan, hampir rapuh, plastik yang tidak mudah pecah. Amnya digunakan untuk baju, blaus, dan pakaian.
2.Hanger Dawai (Wire Hanger)
Yang paling murah, ringan,pakaian logam adalah jenis yang anda boleh menerima dengan cucian kering anda(dobi).  Hanger dawai lebih berat tidak akan membengkok atau mengendur dan yang besar bagi kedai-kedai yang berada di kelas yang terbaik. Kerana dawai boleh berkarat, beberapa hanger pakaian dawai bersalut vinil berwarna untuk melindungi pakaian.
3.Hanger Kayu (Wood Hanger)
Biasanya hanger ini digunakan untuk menyangkut baju kot. Sebab saya pernah kerja di mahkamah di kuala lumpur. Kerja angkat barang jer. Sambil perhatikan bilik Tuan Hakim memang diorang sangkut jubah hakim or baju kot diorang pakai hanger kayu. Hanger ini memang mahal. Kerana sesetengahnya diperbuat dari kayu yang berkualiti tinggi dan tahan lama.
4.Hanger Tiub ( Tubular Hanger)
Hanger ini macam hanger plastik. Yang jelas beza cuma bahan yang digunakan untuk membuat hanger ini jer. Selalu diguna kan dirumah.

5.Specialty Hanger
Rasenya hanger jenis ini dibuat untuk menyangkut sesuatu yang khusus untuknya. contoh hanger ini seperti gambar kat bawah ini.



6.Padded Hangers
Rasanya hanger jenis ini hanya ada di rumah orang kaya atau butik-butik yang mahal. (Pendapat saya lar sebab dekat rumah tidak pernah ada)


Akhir kata, KopiAis Satu!!!!

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara FahmiJamal@KopiAis23